Problem z pracą " zimnego "silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamskiTg
    Classic
    • 2009
    • 52

    Problem z pracą " zimnego "silnika

    ładniutka furka Tymon, gratki i bezawaryjności
    126p->Nexia->Micra K11 1.0 16V->OCTAVIA 1.4 16V

  • renas
    Classic
    • 2008
    • 12

    #2
    Problem z pracą " zimnego "silnika

    Witam wszystkich użytkowników forum !
    Od roku posiadam Octawię tdi 90km z 2001r.
    W okresie zimowym zaobserwowałem bardzo niepokojące mnie oznaki pracy "zimnego "silnika.Po uruchomieniu (bez problemu)silnik przez kilka sekund chodzi bardzo nierówno-jakby nie palił na 1 cylinder. Myślałem że to świece żarowe i zmieniłem je na nowe , ale problem pozostał. Po tych kilku sekundach pracuje normalnie.
    Proszę o pomoc i opinie w tej sprawie !
    renas[/list]

    Komentarz

    • mariobros
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 551

      #3
      Wtryski sprawdzane?
      Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
      Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

      Komentarz

      • renas
        Classic
        • 2008
        • 12

        #4
        nie, nie sprawdzałem , kolega stwierdził że jest słabe ciśnienie na jednym z cylindrów;

        [ Dodano: Czw 14 Lut, 08 18:11 ]
        a tak przy okazji chciałbym zapytać , czy silnik tdi -przebieg 110 tyś ma prawo przepalić ok 1 litra na 10 tyś km ?

        Komentarz

        • piernik
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 975
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          renas, moim zdaniem litr to trochę dużo, mój AHF 8 tys po wymianie oleju nie łyknął go wcale (przynajmniej na bagnecie jest tyle samo). Poszukaj dobrze na forum, koledzy pisali jak u nich wygląda sprawa z "braniem oleju".
          Jeśli na jednym cylindrze ciśnienie jest słabe można podejrzewać że jest jakiś problem z pierścieniami.

          Komentarz

          • slawko007
            Drive
            S_OCP Member
            • 2008
            • 65

            #6
            renas
            Jeśli chodzi ci o olej to jak najbardziej. Standartem jest 0,5ltr na 5tys km i nie ma się czym przejmować, diesle tak mają. Jesli chodzi o silnik to przebiegu 110kkm trudno jest się dopatrywać zuzycia silnika który to powodowałby gorsze zapalanie. Niższe ciśnienie oznacza brak szczelności cylindra a tym samym zuzycie co przy 110kkm jest dziwne chyba ze licznik był cofany. :szeroki_usmiech
            slawko007

            Komentarz

            • renas
              Classic
              • 2008
              • 12

              #7
              no właśnie , taki mam przebieg na liczniku a auto przyjechało z zachodu- dziękuje za informacje

              Komentarz

              • slawko007
                Drive
                S_OCP Member
                • 2008
                • 65

                #8
                Wg mnie jest to usterka która objawia sie przy dosyc dużym przebiegu rzedy 300kkm-500kkm dlatego może przyczyna leży gdzie indziej. Sprawdz czujnik temperatury przy okazji, stan wtryskiwaczy, ciśnienie pompy paliwa, stan filtrów, alternatora itp. Powodzenia :szeroki_usmiech
                slawko007

                Komentarz

                Pracuję...